Voetbal wordt mode met BALR
In Nederland is voetbal de nummer één sport van het land. De eredivisie wordt met meer dan gemiddelde belangstelling gevolgd en heel het land leeft intens mee tijdens de landen toernooien van het Nederlands elftal. Voetbalshirts worden dan ook veelvuldig gedragen tijdens voetbal gerelateerde evenementen, echter is het zo dat sport shirts en mode niet altijd hand in hand gaan in het dagelijks leven. Het merk BALR brengt daar echter voorgoed verandering in. Het merk dat is opgericht door voetballers en tevens (ex-)internationals; Demy de Zeeuw, Eljero Elia en Gregory van der Wiel wordt voornamelijk geïnspireerd door allerlei factoren uit het voetbal.
Van het veld naar het straatbeeld
Zoals gezegd worden de kledingstukken en accessoires geïnspireerd door het voetbalveld. De t-shirts van BALR worden bedrukt met de namen van legendarische voetballers uit het verleden, het rugnummer wordt bepaald door de laatste twee nummers van het geboortedatum van de desbetreffende oud-voetballer. Ook zijn er teksten terug te vinden op de t-shirts die slaan op situaties uit de voetballerij, bijvoorbeeld; ‘blame refferee’ en ‘no time for losers, divers, racism’. Natuurlijk zijn er ook diverse t-shirts verkrijgbaar met het logo van BALR afgebeeld op de t-shirt. De kleuren die worden gebruikt voor de shirts zijn; zwart, navy-blauw en wit.
Luxueuze accessoires voor de trendy man
BALR brengt niet alleen kleding op de markt, maar ook luxe reisaccessoires en telefoonhoesjes. De accessoires zijn gemaakt van hoogstaande kwaliteit leder en de pattern is in de vorm van een voetbal. Ook bij de accessoires zijn de kleuren die voornamelijk worden gebruikt navy-blauw, zwart en wit.